وبسایت رسمی لیگ برتر افغانستان

وبسایت رسمی لیگ برتر افغانستان

Secondary menu

 
   

اشتراک نکردن تیم شاهین آسمایی در جام کنفدراسیون فوتبال آسیا 2018

۲ قوس, ۱۳۹۶

کابل، ۲ قوس ۱۳۹۶ - لیگ برتر افغانستان و فدراسیون فوتبال افغانستان با تأسف اعلام می دارد که تیم شاهین آسمایی، قهرمان فصل ۱۳۹۶ لیگ برتر افغانستان، به دلیل تکمیل نکردن معیار های جدید که اخیراً از طرف کنفدراسیون فوتبال آسیا نافذ گردیده است، از حضور در جام کنفدراسیون فوتبال آسیا ۲۰۱۸ باز ماند. 

هرچند فدراسیون فوتبال افغانستان و لیگ برتر افغانستان به صورت کامل آمادگی‌های لازم را برای اشتراک تیم شاهین آسمایی در رقابت‌ های جام کنفدراسیون آسیا ۲۰۱۸  روی دست داشت، اما با این هم به نسبت تغیراتی که اخیراً کنفدراسیون آسیا در معیارهای اشتراک این رقابت ها وارد نمود، شاهین آسمایی نتوانست در این مسابقات حضور پیدا کند. یکی از مهمترین معیارهای که کنفدراسیون فوتبال آسیا بر آن تأکید کرده است، همانا به فروش رسانیدن تیم ها از طریق داوطلبی آزاد است. این در حالیست که مشکلات اقتصادی در کشور باعث گردید تا این کار در وقت آن صورت نگیرد. 

ولی از آنجایی که اشتراک تیم شاهین آسمایی در جام کنفدراسیون آسیا در سال ۲۰۱۷ به عنوان نخستین باشگاه افغانستان تاریخ ساز شد، لیگ برتر افغانستان و فدراسیون فوتبال افغانستان متعهد و مصمم است تا تمامی شرایط و معیار های کنفدراسیون فوتبال آسیا را تکمیل نموده و حضور قهرمان سال بعدی لیگ برتر را در جام کنفدراسیون آسیا ۲۰۱۹ قطعی بسازد. 

 

به اشتراک بگذارید