وبسایت رسمی لیگ برتر افغانستان

وبسایت رسمی لیگ برتر افغانستان

Secondary menu

 
   

بارکزی با گل زیبای خود موجبات پیروزی 2 بر صفر شاهین آسمایی را فراهم کرد

۲۹ سنبله, ۱۳۹۲

این بازی رو در روی یکی از غولهای لیگ برتر و تیمی که چیزی برای از دست دادن نداشت بود. شاهین آسمایی در ترکیب خود چهار بازیکن تیم ملی را که در بازیهای جنوب شرق آسیا در نپال حضور داشتند را بهمراه داشت. حشمت بارکزی، مجتبی فیض، مقدر قاضی زاده و حامد یوسف زی بازیکنان تیم ملی شاهین هستند. در حالیکه بازی اول شاهین بخاطر حضور بازیکنان غیر مجاز دوباره تکرار خواهد شد.

در طرف دیگر تیم د میوند اتلان هر دو بازی اول خود را باخته است و تنها برای اعاده حیثیت این بازی را شروع کرد. در این بازی آنها سه بازیکن خود و سرمربی خود را بخاطر اغتشاش و بی انظباطی بر علیه داور در بازی گذشته شان بهمراه نداشتند. آنها چیزی برای از دست دادن نداشتند و بدون هیچ استرسی بازی خود را شروع کردند.   
نیمه اول یک بازی آرام را شاهد بودیم. درصد تصاحب توپ و موقعیتهای خطرناک تیم شاهین به مراتب بیشتر بود. دقیقه ۱۰ ضربه سر مهاجم شاهین می رفت که خطر ساز شود اما مدافع میوند آن را از روی خط دروازه دفع کرد.  مدافع  قد بلند  تیم شاهین سید محمد دو موقعیت

خطرناک پی در پی را از روی ضربات کرنر در دقایق ۳۴ و ۴۰ ایجاد کرد. اولی دفع شد و دومی از روی تیرک عبور کرد. ضربه بارکزی هم در دقیقه ۴۳ تبدیل به گل نشد.
 در کل تیم میوند در نیمه اول بازی دفاعی منسجمی را که خصوصیت بازی آنها است به علاوه تاکتیک افساید به نمایش گذاشتند.تلاشهای تیم شاهنی در نیمه اول بی نتیجه ماند.

اگر چه نیمه دوم متفاوت شروع شد. در دقیقه ۵۴ سید مقصود هاشمی با یک پاس زیبا بارکزی را صاحب توپ کرد، او هم توپ را تعقیب کرده و با یک شوت محکم و زیبا از زاویه بسته توپ را تبدیل به گل کرد.بعد از این بود که هواداران شاهین با شعار حشمت- حشمت وی را تا آخر بازی تشویق کردند.

تقریبا ۶ دقیقه بعد بازیکن میوند، محمد زیدان می توانست که بازی را به تساوی بکشد. مصطفی زبل پاس زیبایی را برای او فراهم کرد که ضرب او با فاصله کم از بالای تیرک گذشت. این بهترین شانس میوند در این نیمه بود.
بازیکن شماره ۹ تیم شاهین امیر الدین شریفی گل دوم تیم اش را در دقیقه ۸۶ به ثمر رساند. وی از اشتباه دفاع میوند بخوبی استفاده کرد و با یک ضربه غافلگیرانه از پشت هیجده قدم توپ را دور از دست حکیمیار دروازه بان میوند وارد دروازه کرد.

شریفی تیر خلاص را بر تیم میوند وارد کرد. تیم جنوب با دستان خالی به خانه برگشت. حالا آنها زمان کافی برای فکر کردن درباره نتایج خود دارند.
از طرف دیگر شاهین شروع خوبی داشت. آنها برای حضور در نیمه نهایی باید از سد تیم سرعتی د آباسین سپی در بازی هفته آینده بگذرند.

ویدیوی  کامل بازی را در اینجا می توانید مشاهده کنید:

به اشتراک بگذارید