وبسایت رسمی لیگ برتر افغانستان

وبسایت رسمی لیگ برتر افغانستان

Secondary menu

 
   

بازی زیبای د اباسین څپې برای پیروزی بر د میوند اتلان

۸ سنبله, ۱۳۹۲

دومین هفته لیگ برتر افغانستان (روشن) در سال ۲۰۱۳ با بازی زیبای  بین تیم جنوب افغانستان، د میوند اتلان و تیم جنوب شرق افغانستان، د اباسین څپې به پایان رسید.

بخاطر نزدیکی جغرافیایی تیم ها این بازی بیشتر به رودرروی دو رقیب همسایه شبیه بود. کاپیتان تیم د میوند اتلان، سمیع غیرتمند (شماره ۸)، در اظهار نظری گفت " هر تیمی که در آن سوی میدان قرار بگیرد، حتی اگر برادران ما باشد، رقیب ما محسوب می شود " . پسران دوقلوی این کاپیتان نظاره گر بازی پدر از صفحه تلویزیون در قندهار خواهند بود.

تیم میوند اتلان با حرکات سرعتی دو مهاجم دینامیک خود،فیض محمد فیضی (شماره ۹) و سید باقر(شماره ۱۱) بازی را شروع کرد. ضربه زیبای سید باقر که از ارسال اشتباه دروازه بان د اباسین، بشیر احمد درمان، به دست آمد به تیرک افقی برخورد کرد.  تلاشهای باقر و فیضی در طول دقایق مانده نیمه اول برای به گل رسیدن باز هم به نتیجه نرسید. بعلاوه در دقیقه ۴۳  ضربه سنگین دیگر بازیکن میوند،بریالی (شماره ۱۶) که از ارسال فیضی به دست آمد باز هم به تیرک دروازه اصابت کرد.

در حالیکه بازیکنان خط دفاع میوند از تله آفساید استفاده می کردند، طوری که برای در آفساید گذاشتن مهاجمان تیم حریف به خط میانی خود نزدیک شده بودند. این تاکتیک مفید واقع شد و آنها پنج بار در نیمه اول بازیکنان د ابا سین را در تله آفساید نگه داشتند

اما همانطور ک یک قانون ننوشته فوتبالی می گوید، تله آفساید هم به سود و هم به ضرر یک تیم است. در دقیقه ۲۴ یک پاس ارسالی توی عمق زیبا از سمت راست ، بازیکن شماره ۱۵ تیم داباسین را به سمت دروازه روانه کرد. وی پس از یک حرکت سرعتی پا به توپ ، توپ را به سمت دوازه میوند شلیک کرد. دوازه بان میوند، عبدل قیوم هیند، این توپ را دفع کرد اما توپ دفع شده به بازیکن خودی برخورد کرد و اولین گل به خودی فصل دوم لیگ برتر شکل گرفت.

تیم اباسین با پیروزی یک بر صفر در نیمه اول به رختکن رفت.

علی رغم حملات ادامه دار تیم میوند در اوایل نیمه دوم، این تیم داباسین بود که بر خلاف جریان بازی نتیجه می گرفت. آنها هوشیارانه و با اشتیاق فراوان برای بردن این بازی تلاش می کردند. بازیکن شماره ۷ این تیم ، محممد عارف، در دقیقه ۵۸ شانس خود را امتحان کرد که شوت وی از بالای دروازه گذشت در حالیکه دوازه بان این تیم در دقایق ۶۳، ۸۰، و ۹۱ دروازه خود نجات داد.

تلاش تیم داباسین در دقیقه ۶۷ جواب داد. یک ضربه آزاد از زمین خودی توسط مدافع این تیم توپ را به محوطه ۱۸ قدم تیم میوند رساند. مهاجم شماره ۱۱ داباسین، حشمت الله غزنوی با استفاده از غفلت خط دفاعی میوند با یک ضربه ساده سر، گل دوم تیم خود را به ثمر رساند.

در دقیقه ۸۸ باز هم توپ بازیکنان داباسین به تیر ک دروازه خورد ، اندوخته دو گل ضریب اطمینان آنها را برای پیروز شدن در این میدان بالا برده بود. آنها از ارایه این بازی خوب بسیار خرسند و راضی بنظر می رسند در حالیکه تیم حریف باید سخت فکر کند که کجای کار را اشتباه کرده است. 

شما می توانید ویدیوی کامل بازی را دراینجا مشاهده کنید

به اشتراک بگذارید