وبسایت رسمی لیگ برتر افغانستان

وبسایت رسمی لیگ برتر افغانستان

Secondary menu

 
   

رقابت نهایی فصل ششم لیگ برتر افغانستان به تاریخ 5 عقرب 1396 راه اندازی میشود

۴ عقرب, ۱۳۹۶

کابل؛ ۳ عقرب ۱۳۹۶، لیگ برتر افغانستان رقابت نهایی فصل ششم را روز جمعه، ۵ عقرب سال ۱۳۹۶ رأس ساعت ۰۵:۳۰ بعد از ظهر در استیدیوم فدراسیون فوتبال افغانستان راه‌اندازی می‌کند. آمادگی‌ها برای راه‌اندازی این رقابت حاکی از به پایان رسیدن موفقانۀ مراحل گروهی و نیمه‌نهایی فصل ششم لیگ برتر افغانستان می‌باشد.

آقای یوسف کارگر، معاون تخنیکی فدراسیون فوتبال افغانستان، آقای بویر اگمابردیو، مربی تیم د میوند اتلان، و مجتبی فیض، مربی تیم شاهین آسمایی در کنفرانسی که امروز به این مناسبت برگزار گردید، اشتراک ورزیده بودند. ضمن این کنفرانس در مورد رقابت نهایی فصل ششم جزئیات ارائه گردید و مربیان تیم‌ها در مورد آمادگی تیم‌های شان اظهار نظر نمودند. 

آقای یوسف کارگر بیان کرد که تمام آمادگی‌های لازم برای تسهیل نمودن و راه‌اندازی رقابت نهایی میان تیم‌های د میوند اتلان و شاهین آسمایی به بهترین وجه ممکن روی دست گرفته شده. آقای کارگر افزود: "داوری رقابت نهایی بر عهدۀ داوران تاجیک می‌باشد. این مربیان امروز، ۳ عقرب ۱۳۹۶ از کشور تاجیکستان به شهر کابل می‌رسند. ما تلاش جدی به خرج می‌دهیم تا آن عده بازیکنان برتر را که شایستگی شمولیت در تیم ملی افغانستان را دارند، شناسایی نماییم." 

آقای بویر و اگمابردیو و مجتبی فیض، مربیان تیم‌های د میوند اتلان و شاهین آسمایی اظهار نمودند که بازیکنان شان برای رویارویی در رقابت نهایی به صورت کامل آماده می‌باشند. به نظر میرسد هر دو تیم جداً مشتاق پیروزی و کسب عنوان قهرمانی فصل جاری استند. 

شاهین آسمایی، د میوند اتلان، طوفان هریرود، سیمرغ البرز، موجهای آمو، د سپین غر بازان، د اباسین څپې، و عقابان هندوکش از جمله هشت تیم لیگ برتر می باشند که از ۳۴ ولایت افغانستان نمایندگی میکنند. تیم‌های مذکور در مرحلۀ گروهی با هم به رقابت پرداختند و در نهایت، شاهین آسمایی، د میوند اتلان، د سپین‌غر بازان، و سیمرغ البرز، ۴ تیم‌ برتر فصل جاری به مرحلۀ نیمه نهایی راه پیدا کردند. 

علاقه‌مندان فوتبال از تماشای این رقابت‌های بی‌نظیر و مراحل حساس و دشوار آن بسیار شگفت‌زده بودند. شاهین آسمایی و د میوند اتلان دو تیم برتر فصل جاری شدند و با صعود از مرحلۀ نیمه‌نهایی، اکنون قرار است در مرحلۀ نهایی با هم به رقابت بپردازند. دو تیم فینالیست، روز جمعه، به تاریخ ۰۵ ماه عقرب سال ۱۳۹۶ رأس ساعت ۰۵:۳۰ بعد از ظهر به وقت کابل در استیدیوم فدراسیون فوتبال افغانستان به مصاف هم میروند. 

در سال جاری، لیگ برتر افغانستان پس از حدود ۴۰ سال برای نخستین بار در تاریخ فوتبال کشور رقابت‌های فوتبال را در هنگام شب برگزار نمود. با روی‌کار آوردن نورافکن‌ها در استیدیوم، هزاران تن علاقه‌مندان فوتبال با شعار "یک ملت، یک صدا" برای تماشای این رقابت‌ها گردهم آورده شدند. علاوه بر این، رویداد بی‌سابقۀ مذکور توسط افغان‌های مقیم در هر گوشه و کنار جهان مورد استقبال قرار گرفت. 

د میوند اتلان از زون جنوب کشور (ولایت‌های کندهار، نیمروز، هلمند، زابل و ارزگان) نمایندگی می‌کند. در حالی که، شاهین آسمایی، برندۀ عنوان قهرمانی فصل ششم و نمایندۀ پایتخت کشور می‌باشد. به صورت پی‌هم، این دومین بار است که دو تیم مذکور در رقابت نهایی در برابر هم قرار می‌گیرند. سال گذشته، شاهین آسمایی با نتیجۀ ۲ – ۱ اتلان را شکست داد و جام قهرمانی فصل پنجم را کسب کرد. لیگ برتر افغانستان در فصل جاری برای تیم‌های قهرمان، تیم نائب قهرمان و همچنان برندۀ مقام سوم، جوایز بسیار با ارزش را مد نظر گرفته. 

در سال ۱۳۹۵، حد اقل ۱۸/۶ میلیون بیننده در داخل کشور و همچنان افغانهای مقیم در سرتاسر جهان مسابقۀ نهایی در میان تیمهای شاهین آسمایی و د میوند اتلان را از طریق نشرات زندۀ تلویزون طلوع و نیز از طریق صفحۀ رسمی یوتیوب لیگ برتر افغانستان تماشا کردند. افزون بر این، بیش از ۷۵۰۰ تماشاچا برای تماشای مسابقۀ نهایی سال گذشته در ستودیوم حضور یافتند (کال – احصاییۀ سال ۲۰۱۶). اکنون در سال جاری با راه اندازی مسابقات در هنگام شب، انتظار میرود که آمار حاضرین در ستودیوم و تماشاچیان از پشت پرده‌های تلویزون بیشتر باشد. 

رقابت نهایی لیگ برتر افغانستان به صورت زنده از طریق تلویزون‌های طلوع و لمر، همچنان از طریق رادیوهای آرمان و آراکوزیا اف ام نشر می‌شود و نیز علاقه‌مندان می‌توانند کلیپ‌های این رقابت را به صورت آنلاین از طریق صفحۀ یوتیوب لیگ برتر، همچنان از طریق ویب سایت رسمی لیگ و سایر پلت‌فارم‌های رسانه‌های اجتماعی تماشا نمایند. 

برای معلومات بیشتر در مورد رقابت نهایی فصل ششم به ویب‌سایت لیگ برتر (www.afghanpremierleague.com) مراجعه کنید. کلیپ‌های مکمل و لحظات برتر این رقابت‌ها در صفحۀ یوتیوب (www.youtube.com/afghanpremierleague) قابل دسترسی است. برای تماشای تصاویر تازۀ تیم‌ها و بازیکنان مورد علاقۀ تان صفحۀ اینستاگرام لیگ برتر (Afghanpremierleague.official) را لایک کنید. 

 

به اشتراک بگذارید