وبسایت رسمی لیگ برتر افغانستان

وبسایت رسمی لیگ برتر افغانستان

Secondary menu

 
   

زندگی در اقامتگاه بازیکنان لیگ برتر افغانستان (روشن)

۶ سنبله, ۱۳۹۲

ما در یک جمع ساده و خودمانی نشته بودیم، بعضی از بازیکنان چهار زانو روی فرش سرخ تازه ای که پهن شده بود، ناشسته بودند و بعضی ها هم روی تخت های سه طبقه ی شان لم داده بودند. صدای اعلان برنامه های نیم روزی از تلویزیونی که در بالا بود، شنیده می شد. خوشبختانه لباسهای نشسته و کفشهای آنها بیرون در بالکن بود.

 عارف بصیری درباره بازی پنج شبنه گفت: " من فکر می کنم ما دو بر صفر برنده شویم." " اخیرا ، تیم باشگاهی من از قندوز با یک تیم باشگاهی از مزار شریف بازی کرد و دو بر یک برنده شد. خیلی از بازیکنان همان دو تیم الان در لیگ برتر حضور داردند."

بصیری در تیم موجهای آمو که نماینده ولایات شمال شرق افغانستان در لیگ برتر روشن سال ۲۰۱۳ است، بازی می کند.  کاپیتان این تیم هنوز مشخص نشده است اما بصیری برای بازی پنج شنبه ساعت چهار بعد از ظهر در مقابل تیم شمال افغانستان، سمیرغ البرز( یادآور یک پرنده افسانه ای)، پیراهن شماره ۱۰ را به تن خواهد کرد. 

برای تهیه گزارش پیش بینی بازی از بازیکنان سیمرغ البرز فقط لازم بود یک منزل بالا برویم تا به دری برسیم که با لوگوی تیم مشخص بود. در طول مسابقات لیگ،  مسئولین لیگ برتر  چهار منزله ی را برای اقامت مربیان و بازیکنان هشت تیم حاضر در یک محیط آرام و ساکت در نظر گرفته اند. این محل دارای امکاناتی از قبیل یک فضای سبز،  یک کافه تریا در بیرون،  تخت خوابهای خوابگاهی،  و تعدادی تلویزیون است.

آنها از لحاظ آب در مضیقه هستند چون بازیکنان همیشه در حال دوش گرفتن هستند. ما از زبان دو بازیکن شنیدیم که در حالی که حمام شان تمام نشده بود، دیگر آبی در تانکر برای آنها نمانده بود. و سایر هم تیمی های آنها وقتی که برای آنها سطل های آب را  می آورند ، با آنها مزاح و شوخی زیادی کردند. 

ما همچنین بازیکنی را دیدیم که هم سبک بازی و هم استایل بدنش را با کریستیانو رونالدو مقایسه می کرد. او دومی را به طور عجیبی ثابت کرد. ما مجبوریم برای اثبات ادعای اولش تا روز پنج شنبه صبر کنیم، وقتی که او به احتمال زیاد با پیراهن شماره ۷ برای موجهای آمو بازی خواهد کرد. 

با این که صد مرد جوان در زیر سقف یک خانه هستند، اوضاع از آن چیزی که پیش بینی می شد آرامتر است. بازیکنان هنوز در حال آشنایی با همتایان خود از سایر نقاط کشور هستند. بعلاوه، هر بازیکن می تواند برای هم تیمی اش یک مانع و سد در راه لیگ برتر باشد. 

مصطفی رضایی بازیکن خط میانی تیم "سیمرغ البرز" و عضو تیم ملی افغانستان گفت:"من نتیجه ی بازی را ۱-۳ به نفع خودمان پیش بینی می کنم. اما یک بازی خوب و دلچسب از برنده شدن یا بازنده بودن مهم تر است. ولی تیم "موج های آمو"یک حریف جوان و پرتلاش است وما برای آنها آرزوی موفقیت داریم".

اسلام امیری کاپیتان تیم ملی افغانستان همان گپ های را که در بازی با پاکستان گفته بود را دوباره تکرار کرد.

اخلاق ورزشی رضایی و امیری باید ستوده شود اما از وقتی که سوت در بعد از ظهر پنج شنبه دمیده شد، رقابت شروع می شود.

به اشتراک بگذارید