وبسایت رسمی لیگ برتر افغانستان

وبسایت رسمی لیگ برتر افغانستان

Secondary menu

 
   

سیمرغ البرز، تیمی تحت فشار

۱۳ سنبله, ۱۳۹۲

بریالی صافی دفاع  سمت راست  ( شماره ۲) تیم سیمرغ به ما گفت که " اگر ما بازی را ببازیم ، دیگر نمی توانیم به مزار شریف برگردیم" . دوستانش با خنده های از روی ناراحتی به این گفته وی عکس العمل نشان دادند. اما این حقیقت داشت. مهاجم شماره ۱۹ این تیم اشاره کرد که " همه بخاطر این که بازی اول را نبردیم از دستمان ناراحت هستند، دوستانمان در فیس بوک دست از سرمان بر نمیدارند اما بیشتر از هر چیز، ما از دست خودمان ناراحت هستیم"  

این تیم در مسابقات لیگ برتر سال گذشته عملکرد خوبی را به نمایش گذاشت به طوری که در فینال دو بر یک به تیم طوفان هریرود بازی را واگذار کرد و جایگاه دوم را بدست آورد.  این تیم با بازیکنانی از ۵ ولایت، بلخ، فاریاب، جوزجان، سمنگان، و سر پل تشکیل شده است-  با اینکه از بازیکنان فینال سال پیش تنها ۶ بازیکن در جمع این تیم حضور دارد این تیم امید زیادی به قهرمانی دارد. طیب بازیکن این تیم در این باره به ما گفت که " ما نماینده بازیکنانی هستیم که نتوانستند ما را همراهی کنند ."

به همین خاطر، مساوی دو بر دوی سیمرغ البرز با تیم شمال شرقی افغانستان،موجهای آمو، در اولین بازی فصل ۲۰۱۳ یک خاطره تلخ بود. سمیرغ البرز برای دوبار با نتایج یک بر صفر و دو بر یک در طول بازی از موجهای آمو پیش افتاد در حالیکه در دقیقه ۸۳ ، پنالتی گرفته شده به سود موجهای آمو، فرصت تساوی را برای این تیم فراهم کرد. بازیکنان سیمرغ بر این باورند که تمرکز آنها روی بازی اول بسیار کم بود، برای مثال، کاپیتان این تیم ، منیر الحق ( شماره ۱۰) تنها ۵ روز مانده به بازی به جمع متاهلین پیوست. 

همه اعضای تیم می دانند که آنها باید برای بازی پنج شنبه این هفته با تیم شرقی، د اسپین غر بازان آمادگی کامل خود را بگیرند. شروع بازی ساعت ۴ بعد از ظهر است. این یک بازی بسیار حساس برای هر دو تیم است. د اسپین غر بازان بازی اول خود را به مدافع عنوان قهرمانی، طوفان هریرود واگذار کرده بود. این بازی از تلویزیونهای طلوع، لمر، رادیو آرمان و رادیو آرکوزیا و یو تیوب به طور زنده پخش می شود.

مانند بازیکنان سایر تیم ها، مردان جوان سیمرغ البرز، درسهای در مدارس، اوقات کنار فامیل بودن شان، و حتی کارهای شان را نیمه کاره رها کردند و برای مسابقات به کابل آمدند. انگیزه پول نیست. این  جمله " کدام پول" در بین بازیکنان لیگ برتر و کلا در بین بازیکنان افغانستان بسیار رایج است. بازیکن شماره ۷ تیم سیمرغ البرز،  محمد حسین، مدافع میانی که تنها گل تیم اش را در بازی فینال سال گذشته به ثمر رساند، به ما گفت که " ما برای عشق مان فوتبال بازی می کنیم."  در حالیکه طیب در عکس العملی به حرف محمد حسین می گوید، " بخاطر همین است که وظیفه ای نداری" . و این یک مشکل همیشگی بازیکنان فوتبال در افغانستان است، یا ادامه طولانی مدت فوتبال یا قربانی کردن وظیفه و امنیت مالی.

اما این سوالی برای مکان و زمانی دیگر است، در حال حاضر این بازیکنان تنها یک فکر در سر می پروانند و آن هم بُردن بازی پنج شنبه می باشد.

 

به اشتراک بگذارید