وبسایت رسمی لیگ برتر افغانستان

وبسایت رسمی لیگ برتر افغانستان

Secondary menu

 
   

سیمرغ البرز شانس خود را برای حضور در نیمه‌نهایی تزئید کرد

۲۳ میزان, ۱۳۹۷

سیمرغ البرز، نمایندۀ زون شمال طی یک رقابت برای کاهش در صد حذف شدن در مرحلۀ گروهی، امروز، ۲۲ میزان ۱۳۹۷، ساعت ۰۶:۰۰ بعد از ظهر در استیدیوم فدراسیون فوتبال افغانستان به مصاف تیم عقابان هندوکش، نمایندۀ زون مرکز رفت. این هشتمین رقابت مرحلۀ گروهی فصل هفتم لیگ برتر افغانستان بنیاد رحمانی بود که با نتیجۀ ۳ – ۱ به نفع سیمرغ به پایان رسید. 

هر دو تیم از گروه "ب"، در کنار تیم‌های طوفان هریرود و د میوند اتلان که به ترتیب، تا کنون ۶ و ۳ امتیاز به نفع خود کسب کرده اند، با شکست در نخستین رقابت مرحلۀ گروهی خود، شبیه دو تیم دیگر از گروه "الف"، د سپین‌غر بازان و موج‌های آمو، و نداشتن هیچ امتیاز، برای نجات از بلاتکلیفی و حذف زودهنگام به مصاف هم رفتند. 

مبارزه میان این دو حریف با پاس‌های متواتر، ضربات بی‌جهت، حملات و ضد حملات متوالی، الی دقیقۀ ۲۵ با یک ریتم بسیار آهسته دوام داشت، و به تعقیب یک گول غیرمنتظره از جانب تیم عقابان هندوکش در دقیقۀ ۲۸، رقابت بسیار حساس و جدی شد. 

امید عظیمی، این بازیکن با استعداد با یک ضربۀ دقیق از مرکز میدان، با غافلگیر ساختن دروازه‌بان سیمرغ البرز، توپ را مستقیم وارد دروازه کرد و تیم خود را با نتیجۀ ۱ – ۰ پیش انداخت. 

به تعقیب این گول، رقابت تنگاتنگ و سریع میان دو تیم آغاز شد، گرچند، عقابان بیشتر با خاطر آرام و تنها در صدد پایداری خط دفاعی خود و بهره‌برداری از ضد حملات بازی می‌کرد، اما سیمرغ البرز در جهت دیگر همواره تلاش می‌کرد تا قبل از پایان ۴۵ دقیقۀ نخست این زیان را جبران کند، اما نتوانست این هدف خود را برآودره کند، در حالی که، تنها حکمت الله مرادی، دروازه‌بان این تیم یک فرصت به دست آورد و با خنثی کردن یک حمله‌ای که جداً امکان داشت به گول منجر شود، اشتباه خود را جبران کرد. 

نیمۀ نخست با نتیجۀ ۱ – ۰ به نفع عقابان هندوکش به پایان رسید. 

اما به نظر می‌رسید که سیمرغ البرز واقعاً نسبت به عقابان هندوکش بیشتر متعهد به تغیر سرنوشت خود بود و تنها در ظرف شش دقیقۀ نخست نیمۀ دوم، بازیکن این تیم، ویس احمد احمدی گول تساوی را به ثمر رساند، اما این برای فرو نشاندن عطش سیمرغ البرز کافی نبود و در پی حملات متداول و جدی، محمد حسین محمدی گول دوم تیم خود را در دقیقۀ ۵۷ بازی به ثمر رساند و با نتیجۀ ۲ – ۱، تیم خود را که در نیمۀ نخست ناچار به نظر می‌رسید، اینک نسبت به حریف شان تفوق بخشید. 

تیمی که قبلاً توسط مربی شان به صورت بسیار دقیق "سردچار به وضعیت وخیم روانی و آماده نبودن برای این رقابت" فرض شده بود، نتوانست در برابر حریف خود ایستادگی کند و همچنان با عملکرد بسیار ضعیف، فرصت‌های متعددی را در اختیار سیمرغ البرز گذاشت که در نهایت نعمت الله کریمی در دقیقۀ ۸۱ بازی، یکی دیگر از این فرصت‌ها را مبدل به گول ساخت.

بازی با نتیجۀ ۳ – ۱ به نفع تیم سیمرغ البرز به پایان رسید. مصطفی رضایی از سیمرغ البرز جایزۀ بهترین بازیکن را کسب کرد، و تیم مذکور ۵۵ در صد بازی را در اختیار داشت. 

فردا، ۲۳ میزان ۱۳۹۷، سپین‌غر بازان در برابر شاهین آسمایی بازی می‌کند. 

برای تماشای لحظات برتر این رقابت، عضویت صفحۀ یوتیوب لیگ برتر (www.youtube.com/afghanpremierleague)   را کسب کنید. عکس‌های بازیکنان و تیم‌های مورد علاقۀ تان را در صفحۀ اینستاگرام (Afghanpremierleague.official) لیگ تماشا کنید. برای جزئیات بیشتر در مورد رویدادهای آینده به ویب‌سایت رسمی لیگ برتر (www.afghanpremierleague.com) مراجعه کنید 

 

به اشتراک بگذارید