وبسایت رسمی لیگ برتر افغانستان

وبسایت رسمی لیگ برتر افغانستان

Secondary menu

 
   

شاهین آسمایی با قدرت به فینال رفت

۱۴ میزان, ۱۳۹۲

طوفان هیررود بازی برگشت خود را در مقابل شاهین آسمایی در مرحله نیمه نهایی با اندوخته ۲ گل زده بیشتر شروع کرد.  طوفان بازی رفت را با گلهای دقیقه ۱۲ غلامرضا یعقوبی و پنالتی دقایق آخر حمید کریمی دو بر صفر برده بود. ضعف گلزنی در تیم شاهین در بازی رفت بسیار مشهود بود به طوریکه در بازیهای گذشته فقط چهار بار توانسته بودن دروازه حریفان را باز کنند. برای رسیدن به فینال مسابقات باید منتظر یک شاهین خلاق و دلیر باشیم.

شاهین جدید امروز خود را نشان داد. اولین شانس خوب بازی در دقیقه ۸ به وجود آمد وقتی که سمیع محمدی از شاهین در سمت راست محوطه با یک ارسال مواج توپ را داخل محوطه هیجده قدم فرستاد. مهاجم و ماشین گلزنی شاهین، حشمت بارکزی با یک ضربه سر زیبا این توپ را تبدیل به گل کرد. این گل نتیجه مجموع دو بازی را تبدیل دو بر یک کرد. این گل یک شروع  تهاجمی خوب برای شاهین بود.
در ادامه نیمه، طوفان هیررود بنظر می رسید که دارد با احتیاط بازی می کند، بجای حمله کردن که شاخصه این تیم بود آنها به فکر حفظ نتیجه بودند. در دقیقه ۴۲ یک اشتباه مهلک دروازه بان طوفان اوضاع را برای این تیم خرابتر کرد. یحیی زاده وقتی که می خواست شوت نه چندان محکم بارکزی را که از فاصله ۱۸ متری شلیک شده بود را از آن خود کند، توپ از زیر بدن او وارد دروازه شد. یحیی زاده از شرم روی زمین افتاد در حالیکه بارکزی از خوشی پیراهن خود را از تن بیرون کشید. تنها یک نیمه طول کشید که شاهین بتواند دو گل خورده در بازی رفت را جبران کند.

نیمه دوم یک نیمه متعادل بود. اما بیشتر موقعیتهای خطرناک از آن شاهین بود. در دقیقه ۶۱ ضربه سر مصطفی افشار که از روی یک ضربه کرنر به دست آمد به تیرک دروازه بر خورد کرد و او یک موقعیت خطرناک دیگر را هم در دقیقه ۷۰ ایجاد کرد. بالاخره در دقیقه ۸۳ ، یک پاس بسیار خوب از حشمت نصیب افشار شد و بلافاصله و بدون هیچ مکثی از فاصله ۱۲ متری شوت خود را روانه دروازه یحیی زاده کرد و گل سوم تیم خود را به ثمر رساند.  این گل موج شادی را برای بازیکنان شاهین و هوادارانش به همراه آورد. دفاع شاهین هفت دقیقه مانده بازی را بعلاوه وقتهای اضافه بخوبی مدیریت و کنترل کرد.

با این برد سه بر صفر شاهین و در مجموع بازیهای رفت و بر گشت ( سه بر دو) به فینال راه پیدا کرد. طوفان تیمی که تا اکنون باختی در کارنامه خود نداشت باختی تلخی را متحمل شده بطوریکه دفاع پر ستاره آنها سه بار تسلیم شد. در طرف دیگر شاهین با روحیه ی خوبی به فینال مسابقات راه پیدا کرد.
حریف شاهین در روز فینال از برنده بازی تیم های عقابان هندوکش و سیمرغ البرز در بازی فردا مشخص خواهد شد. این بازی ساعت ۲:۳۰ بعد از ظهر در استادیوم فدراسیون فوتبال برگزار خواهد شد. نتیجه بازی رفت این دو تیم دو بر یک به نفع عقابان است.

شما می توانید ویدیوی کامل بازی را در اینجا مشاهده کنید:

به اشتراک بگذارید