وبسایت رسمی لیگ برتر افغانستان

وبسایت رسمی لیگ برتر افغانستان

Secondary menu

 
   

شاهین آسمایی برندۀ جام قهرمانی فصل ششم شد

۶ عقرب, ۱۳۹۶

در شعاع تابان نورافکن‌هایی که اخیراً در فدراسیون فوتبال افغانستان نصب شده، هزاران علاقه‌مند فوتبال در رقابت نهایی فصل ششم لیگ برتر برای حمایت از تیم‌های مورد علاقۀ شان و گذراندن لحظات شاد در استیدیوم کنار هم حضور یافتند. نمایندۀ زون جنوب کشور، تیم د میوند اتلان به مصاف تیم شاهین آسمایی، سفیر کابل رفت. این رقابت پرهیجان امروز، ۵ عقرب سال ۱۳۹۶ رأس ساعت ۰۵:۳۰ بعد از ظهر راه‌اندازی شد. 

از سال ۱۹۷۹ بدینسو، پس از حدود چهار دهه، این نخستین رقابت فوتبال در کشور بود که در هنگام شب راه‌اندازی شد. 

شاهین آسمایی در هیاهوی طرفداران خود با وضع فشار جدی و بدون‌وقفه بر رقیب خود، نیمۀ نخست این رقابت را با شایستگی تمام آغاز نمود تا رقابت تنگاتنگ با حریف خود را تسهیل نماید. در حالی که، هیچ یک از دو تیم الی دقایق متوالی فشرده امتیازی به نفع خود کسب نکرد اما در نهایت رضاءالله یاری، مهاجم شاهین یک پاس ضلع چپ را در دقیقۀ ۴۳ بازی به گول مبدل ساخت. در فاصلۀ نه چندان زیاد، انور اکبری در دقایق اضافی نیمۀ نخست بازی یک گول دیگر به نفع تیم خود به ثمر رساند و به این ترتیب نیمۀ نخست با نتیجۀ ۲ – ۰ به پایان رسید. 

با برگشت در نیمۀ دوم، اتلان به تعهد مختص "عصر رکورد شکنی" اشتیاق جدی از خود به نمایش گذاشت و بازیکنان شائستۀ این تیم، یارمحمد ذکرخیل و امرالدین شریفی با به ثمر رساندن دو گول در دقایق ۴۷ و هچنان ۶۲ بازی بازگشت بی‌شایبۀ تیم خود را تثبیت نمودند. 

نیمۀ دوم این رقابت پرهیجان مرحلۀ نهایی فصل ششم با نتیجۀ ۲ – ۲ به پایان رسید و به منظور تعین قهرمان این دیدار ۳۰ دقیقه زمان رسمی زائد ارائه گردید. در ۱۵ دقیقۀ نخست اوقات اضافی، شاهین آسمایی دو گول عالی دیگر به ثمر رساند و با تفاضل گول‌های بیشتر، کار را برای اتلان دشوار نمود. 

بازیکن د میوند اتلان، ناصر حلیمی به امید قربت به تساوی، گول سوم تیم خود را در دقیقۀ ۲۴ اوقات اضافی به ثمر رساند، گرچند، این آرزو برآورده نشد. 

در نهایت تیم شاهین آسمایی با نتیجۀ ۴ – ۳ تیم رقیب خود، د میوند اتلان را مغلوب ساخت و جام قهرمانی فصل ششم لیگ برتر افغانستان را متعاقباً برای سال دوم کسب نمود. به صورت پی‌هم، این دومین بار است که تیم د میوند اتلان مقام دوم را از آن خود می‌سازد. 

انور اکبر بازیکن تیم شاهین آسمایی جایزۀ بهترین بازیکن بازی نهایی را کسب نمود. 

برای معلومات بیشتر در مورد مسابقات لیگ برتر افغانستان به ویب‌سایت (www.afghanpremierleague.com) مراجعه کنید. کلیپ‌های مکمل و لحظات برتر این رقابت‌ها در صفحۀ یوتیوب (www.youtube.com/afghanpremierleague) قابل دسترسی است. برای تماشای تصاویر تازۀ تیم‌ها و بازیکنان مورد علاقۀ تان صفحۀ اینستاگرام لیگ برتر (Afghanpremierleague.official) را لایک کنید. 

 

به اشتراک بگذارید