وبسایت رسمی لیگ برتر افغانستان

وبسایت رسمی لیگ برتر افغانستان

Secondary menu

 
   

شاهین آسمایی در دیدار افتتاحی فصل هفتم تفوق خود را ثابت کرد

۱۵ میزان, ۱۳۹۷

نخستین رقابت فصل هفتم لیگ برتر افغانستان بنیاد رحمانی با نتیجۀ ۲ – ۰ به نفع شاهین آسمایی به پایان رسید. 

رقابت میان شاهین آسمایی و موج‌های آمو با شور و هیجان فراوان حاضرین در استیدیوم، به تعقیب مراسم گشایش عالی فصل هفتم لیگ برتر افغانستان بنیاد رحمانی امروز ۱۵ میزان ۱۳۹۷ ساعت ۰۵:۳۰ بعد از ظهر در استیدیوم فدراسیون فوتبال افغانستان برگزار شد.

شاهین آسمایی این رقابت را با جدیت و نمایش تفوق فوق‌العاده در برابر حریف خود، موج‌های آمو که سرگذشتی از شکست در برابر شاهین آسمایی در فصل گذشته دارد، آغاز کرد. به تعقیب تبادلۀ یک سلسله پاس‌ها و ضربات سریع هر دو تیم در نخستین لحظات، بازی پس از دقیقۀ پنجم بسیار کند شد. گرچند، شاهین همواره متعهد بود که هیچ یک از فرصت‌های موجود را از دست ندهد.

موج‌های آمو اما به عوض راه‌کار تهاجمی، حالت دفاعی به خود گرفت و بیشتر تلاش داشت تا از ضد حملات استفاده کند، در حالی که، واضح به نظر می‎رسید که آن‌ها با این تصمیم وارد میدان نشده بودند، بلکه در برابر حریف نیرومند خود ناگزیر بودند.

در قسمت‌های متعددی در نیمۀ نخست، هردو تیم در نبرد تنگاتنگ قرار گرفتند و با پاس‌ها و حملات پی‌هم، در صد مساویی توپ و میدان را در اختیار داشتند. هردو تیم شانس‌های متعددی در اختیار داشتند و روی دروازه‌های همدیگر حملات متعددی ترتیب دادند، در حالی که، شاهین بیشتر حریف خود را با مخاطره مواجه ساخت و موج‌های آمو برای تثیت ظرفیت خود تنها به استفاده از ضد حملات اکتفا می‎کرد.

گرچند به نظر می‌رسید که شاهین آسمایی در صد بیشتر توپ و میدان را در نیمۀ دوم در اختیار داشت، اما موج‌ها نیز ضعیف ظاهر نشد و نیمۀ نخست با نتیجۀ مساویی ۰ – ۰ به پایان رسید.

نیمۀ دوم با حملات پی‌هم شاهین آسمایی آغاز شد و زمان زیاد در بر نگرفت تا شاهین تفوق خود را در برابر حریف خود تثبیت کرد. این حسین علی‌زاده بود که در دقیقۀ ۵۲ دروزاۀ موج‌های آمو را با استفاده از یک پاس دقیق هم‌تیمی خود باز کرد. با حملات بیشتر به تعقیب گول نخست، به نظر می‎رسید که شاهین آسمایی تلاش دارد از فرصت‌ها بیشتر بهره‌برداری کند.

شاهین در سرتاسر نیمۀ دوم همواره محدودۀ میدان حریف خود را تحت نفوذ داشت و فردین حکیمی، در دقیقۀ ۷۷ گول دوم را نیز به نفع تیم خود به ثمر رساند و کار را برای موج‌های آمو بسیار دشوار ساخت. بازی با تلاش‌های نه چندان مؤثر تیم موج‌های آمو، با نتیجۀ ۲ – ۰ به نفع تیم شاهین آسمایی به پایان رسید.

شاهین آسمایی ۶۵ در صد توپ و میدان را در اختیار داشت. حسین علی‌زاده جایزۀ بهترین بازیکن را کسب کرد.

برای تماشای لحظات برتر این این رقابت‌ها عضویت صفحۀ یوتیوب لیگ برتر (www.youtube.com/afghanpremierleague)   را کسب کنید. عکس‌های بازیکنان و تیم‌های مورد علاقۀ تان را در صفحۀ اینستاگرام (Afghanpremierleague.official) لیگ تماشا کنید. برای جزئیات بیشتر در مورد رویدادهای آینده به ویب‌سایت رسمی لیگ برتر (www.afghanpremierleague.com) مراجعه کنید. 

 

به اشتراک بگذارید