وبسایت رسمی لیگ برتر افغانستان

وبسایت رسمی لیگ برتر افغانستان

Secondary menu

 
   

شاهین آسمایی قهرمانی لیگ برتر افغانستان روشن را از آن خود کرد

۱۹ میزان, ۱۳۹۲

در روزی که استادیوم فدراسیون فوتبال افغانستان مملو از جمعیت شده بود، شاهین آسمایی و و سیمرغ البرز برای کسب عنوان قهرمانی و جایزه نقدی ۷۵۰۰۰۰ هزار افغانی رو در روی هم قرار گرفتند.شاهین در سال گذشته حتی به مرحله حذفی مسابقات راه نیافته بود اما با حضور بازیکنان تازه در این فصل، از قبیل چهار بازیکن تیم ملی، آنها در مرحله گروهی مسابقات بسیار عالی ظاهر شدند و حتی در مرحله نیمه نهایی، تیم مدافع عنوان قهرمانی، طوفان هریرود را از پیش رو برداشتند.در طرف دیگر، سیمرغ البرز تجربه حضور در فینال را داشت که در آن بازی ۲ بر ۱ به طوفان هیررود بازی را واگذار کرد. در این بازی مهاجم این تیم فیاض عزیزی برای کسب کفش طلایی بهترین گلزن رقابت سختی با سایر رقبا خواهد داشت،  سیمرغ می خواهد امسال با دست کامل پر به خانه برگردد.

بیشتر فرصتها در نیمه اول بازی از آن شاهین بود به طوریکه آنها پشت سر هم این موقیعتها را از دست می دادند. در دقیقه ۱۳ ضربه سر امرالدین شریفی از بالای تیرک افقی گذشت، دو دقیقه بعد شوت مصطفی رضایی از سیمرغ از فاصله بیست متری به تیرک دوازه شاهین اصابت کرد و به اوت رفت.به طور عجیبی در نیمه اول تیرک های افقی دو بار دروازه ها را از خطر گل شدن نجات داد. در دقیقه ۲۳ ، شوت سنگین حشمت بارکزی از فاصله ۲۵ متری به تیرک دوازه برخورد کرد و ده دقیقه بعد ضربه سر عبید حبیبی که از روی یک ضربه آزاد به دست آمد نیز به تیرک دوازه اصابت کرد.

نیمه اول هیچ گلی را در بر نداشت.

اگر چه در نیمه دوم داستان خیلی فرق کرد. درست ۶ دقیقه از بازی گذشته ، مهاجم شاهین، مصطفی افشار دفاع میانی تیم شاهین را تحت فشار گذاشت طوریکه توانست توپ را از وی بگیرد و یک پاس زیبای عمقی را به پشت مدافعان ارسال کرد. بارکزی درست در جای مناسب صاحب توپ شد و خود را در یک موقعیت تک به تک با دروازه بان تیم سیمرغ دید و  با یک بغل پای زیبا، گل اول بازی را به ثمر رساند. بعد از گل او به سمت تماشاچی های شاهین برای جشن گلزنی خود رفت.سمیرغ در نیمه دوم موقعیتهای کمی را ایجاد کرد. در دقیقه ۷۷ هوادارن سیمرغ وقتی که کاپیتان ندیم با یک سر توپ زیبا مدافع شاهین را جا گذاشت، منتظر یک گل بودند که شوت وی با فاصله اندکی از کنار تیرک عمودی عبور کرد و آنها را نا امید ساخت.

در دقیقه ۸۰،  بنظر می رسید که کار برای سیمرغ تمام شده، چون مدافع این تیم سهیل حکیمی بازیکن شاهین، افشار را در محوطه پنالتی سرنگون کرد. داور بلافاصله نقطه پنالتی را نشان داد. ضربه بارکزی را به خوبی دروازه بان سیمرغ، کوشانی دفع کرد و تیم خود را برای ۱۰ دقیقه دیگر امیدوار نگه داشت.دفع این توپ واقعا مفید واقع شد، در دقیقه ۹۰ یک پاس چیپ زیبای پشت مدافعان مهاجم تعویضی تیم را صاحب توپ کرد، وی که فرار خوبی را از پشت مدافعان انجام داده  بود با یک ضربه گل مساوی تیم اش را در یک دقیقه ۹۰ زد.

بازی به وقتهای اضافه رفت.

درست ۳ گذشته از اولین ۱۵ دقیقه برخورد شدید دروازه بان سیمرغ با حشمت بارکزی منجر به یک ضربه پنالتی به نفع شاهین شد.  بازیکن تعویضی این تیم، محمود آزاد این توپ را تبدیل به گل کرد. ضربه زیبای او به زیر تیرک دروازه برخورد کرد و بعد از آن به درون دروازه رفت.برای جبران ضربه پنالتی که در نیمه اول بارکزی از دست داد، بارکزی با پاس زیبای توی عمقی که دریافت کرد در دقیقه ۱۰۴ با یک شوت سرکش از زاویه بسته گل دوم خودش و سوم تیم اش را وارد دروازه سیمرغ کرد.
این گل دیگر کار را برای سیمرغ تمام کرد.

تبریک به شاهین آسمایی برای کسب عنوان قهرمانی و جایزه نقدی!

به اشتراک بگذارید