وبسایت رسمی لیگ برتر افغانستان

وبسایت رسمی لیگ برتر افغانستان

Secondary menu

 
   

طوفان با پیروزی 1 – 0 از تکرار ماجرای تساویی سال گذشته جلوگیری کرد

۱۹ میزان, ۱۳۹۷

دو تیم حریفی که در مرحلۀ گروهی پارسال نیز به رقابت پرداخته و با تساویی ۱ – ۱ از کنار همدیگر عبور کرده بودند، اینک یک بار دیگر در چهارمین رقابت مرحلۀ گروهی فصل هفتم لیگ برتر افغانستان بنیاد رحمانی امروز، ۱۸ میزان ۱۳۹۶، ساعت ۰۶:۰۰ بعد از ظهر در استیدیوم فدراسیون فوتبال افغانستان به مصاف هم رفتند.

قبلاً در مرحلۀ گروهی، ۶ تیم با هم رقابت انجام داده‌اند، طوری که چهار تیم از گروه "الف" و دو تیم از گروه "ب" به مصاف هم رفتند. امروز، دو تیم دیگر، طوفان هریرود و سیمرغ البرز از گروه "ب" با هم به رقابت پرداختند که با نتیجۀ ۰ – ۱ به نفع طوفان به پایان رسید.

سیمرغ البرز با ترکیب عالی که در میدان به خود اختصاص داده بود و همچنان با تلاش‌های پی‌هم که برای بازپس‌گیری توپ در کوتاه‌ترین فرصت، ظاهراً به هدف اثبات تفوق خود، این رقابت را با رفتار تهاجمی آغاز کرد و نخستین دو ضربۀ مستقیم به هدف دروازۀ حریف خود را نیز بازیکنان سیمرغ انجام دادند که البته با ضد حملات طوفان به زودی هم جبران شد.

هردو تیم الی ختم ۴۵ دقیقۀ نخست به صورت پی‌هم گول‌های همدیگر را با تهدید مواجه ساختند و گرچند که بازی بسیار ریتم سریع داشت، حملات متواتر به جانب هردو گول ترتیب شد اما هیچ یک از دو تیم نتوانست از فرصت‌ها استفادۀ مثبت به عمل بیاورد.

در دقایق پایانی نیمۀ اول حکمت الله مرادی نسبت به دروازه‌بان طوفان بیشتر مورد تهدید و تهاجم قرار داشت اما خود را از دست نداد و چندین ضربه‌ای که جداً هم امکان داشت به گول مبدل شوند را دفاع کرد. در حالی که معلوم بود هردو تیم از نتیجۀ که کاملاً با نتیجۀ رقابت سال قبل در مرحلۀ گروهی شباهت داشت، هیچ رضایت نداشتند؛ نیمۀ نخست با نتیجۀ ۰ – ۰ به پایان رسید.

بازیکنان هر دو تیم در نیمۀ دوم بیشتر جدی بود اما هنوز هم بازی شباهت زیادی با نیمۀ اول داشت الی اینکه ۲۰ دقیقه بعد از آغاز نیمۀ دوم، رحمت الله خیرخواه از تیم طوفان هریرود با یک ضربۀ آزاد قفل دروازۀ تیم حریف خود را شکست.

متباقی دقایق نیمۀ دوم چندان حاوی لحظات پرهیجان نبود، بازیکنان هردو تیم بیشتر انفرادی بازی میکردند اما باید گفت که سیمرغ بیشتر تحت فشار قرار داشت و با تلاش جدی به دفع تهدیدها، همچنان تمرکز بیشتر به خط دفاعی، تنها از ضد حملات سود می‌جست. با این هم، هیچ تلاش سیمرغ راه به جایی نبرد و این تیم الی ختم دقایق نیمۀ دوم تغیری در نتیجۀ ۱ – ۰ وارد کرده نتوانست.

فرهاد عطایی و فیصل حمیدی از تیم طوفان هریرود، و نسیم مرادی، نیک قدم احمد از تیم سیمرغ البرز کارت‌های زرد دریافت کردند. ۵۵ درصد بازی در اختیار طوفان بود. رحمت الله خیرخواه جایزۀ بهترین بازیکن این میدان را به دست آورد.

برای تماشای لحظات برتر این رقابت‌ها، عضویت صفحۀ یوتیوب لیگ برتر (www.youtube.com/afghanpremierleague را کسب کنید. عکسهای بازیکنان و تیمهای مورد علاقۀ تان را در صفحۀ اینستاگرام (Afghanpremierleague.official) لیگ تماشا کنید. برای جزئیات بیشتر در مورد رویدادهای آینده به ویب‌سایت رسمی لیگ برتر (www.afghanpremierleague.com) مراجعه کنید.

به اشتراک بگذارید