وبسایت رسمی لیگ برتر افغانستان

وبسایت رسمی لیگ برتر افغانستان

Secondary menu

 
   

طوفان هریرود عنوانی قهرمانی فصل هفتم لیگ برتر افغانستان بنیاد رحمانی را کسب کرد

۳ عقرب, ۱۳۹۷

فدراسیون فوتبال افغانستان امروز، ۳ عقرب ۱۳۹۷، ساعت ۰۶:۰۰ بعد از ظهر میزبان رقابت نهایی فصل هفتم لیگ برتر افغانستان بنیاد رحمانی بود. در این رقابت هیجان‌انگیز، دو تیم فینالیست، نمایندۀ زون غرب و نمایندۀ مرکز، طلایی پوشان شاهین آسمایی و طوفان هریرود به مصاف هم رفتند. 

به زودی بعد از آغاز نیمۀ اول توسط تیم طوفان هریرود، شاهین آسمایی در شبکۀ تیم حریف خود رخنه کرد و با قطع سلسلۀ پاس‌های طوفان هریرود، به شیوۀ منحصر به خود، رفتار تهاجمی را آغاز کرد. گرچند، طوفان هریرود نیز با چندین ضد حملۀ سیستماتیک، در برابر حریف خود کوتاه نه آمد. 

بازیکنان هر دو تیم با روحیۀ عالی، بسیار خوب بازی کردند. مهاجمان، مدافعین و بالعموم، همکاری میان بازیکنان بسیار قبال توصیف بود اما با وجود تمام لحظات پرشور و هیجان، نیمۀ اول با نتیجۀ ۰ – ۰ به پایان رسید. 

شاهین آسمایی گول حریف خود را به زودی پس از آغاز نیمۀ دوم با تهدید مواجه ساخت و این سلسله را با ضربات بی‌جهت به صورت پی‌هم ادامه داد که البته همواره توسط تیم طوفان هریرود با ضد حملات برگردان شد اما ضربات این تیم برای رسیدن به گول بسیار ضعیف بود. 

طوفان هریرود در دقیقۀ ۷۶ بناء به خطای امان الله سرداری از تیم شاهین آسمایی، یک فرصت ضربۀ پنالتی دریافت کرد اما رحمت الله خیرخواه با شوت اشتباه، این فرصت طلایی را ضایع کرد. این تیم حملات خود را چندین مرتبه به جانب دروازۀ حریف خود افزایش داد اما ۹۰ دقیقۀ بازی به پایان رسید و رقابت به ۳۰ دقیقه، دو نیمۀ ۱۵ دقیقه‌ای واگذار شد. 

طوفان هریرود به وضوح جداً متعهد به ایجاد تغیر بود و در دقایق اضافی با مورال بسیار بالا وارد میدان شد. تلاش‌های این تیم بلاخره در دقیقۀ ۱۰۲ نتیجه داد و رحمت الله خیرخواه نخستین گول تیم خود را به ثمر رساند. 

شاهین آسمایی برای جبران این خسارت بسیار تلاش کرد اما نتوانست هیچ حملۀ دقیق ترتیب کند، در حالی که طوفان هریرود شیوۀ دفاعی اختیار کرد و تمامی دقایق دو نیمۀ اضافی را در نبود دو بازیکن خود که با دریافت کارت سرخ اخراج شده بودند، ادامه داد. 

طلسم مدافع عنوان قهرمانی بلاخره پس از پنج سال توسط تیم طوفان هریرود در فصل هفتم لیگ برتر افغانستان بنیاد رحمانی شکستانده شد. 

روف قادری جایزۀ بهترین بازیکن این میدان را کسب کرد. بر اساس آمار، بازی ۵۰ در صد به مقیاس مساوی در اختیار هر دو تیم بود. 

لحظات برتر این رقابت را در صفحۀ یوتیوب لیگ برتر(www.youtube.com/afghanpremierleague)   تماشا کنید. عکسهای بازیکنان و تیمهای مورد علاقۀ تان را در صفحۀ اینستاگرام (Afghanpremierleague.official) لیگ تماشا کنید. برای جزئیات بیشتر در مورد رویدادهای آینده به ویب‌سایت رسمی لیگ برتر (www.afghanpremierleague.com) مراجعه کنید. 

 

به اشتراک بگذارید