وبسایت رسمی لیگ برتر افغانستان

وبسایت رسمی لیگ برتر افغانستان

Secondary menu

 
   

عقابان هندوکش حضور خود را با گل های نیمه اول در نیمه نهایی ثابت کرد

۲۱ سنبله, ۱۳۹۲

خیابانهای افغانستان شب گذشته شاهد جشن قهرمانی تیم ملی افغانستان در مسابقات قهرمانی جنوب شرق آسیا در سال ۲۰۱۳ بود. مردم تا پاسی از شب مشغول شادی و پایکوبی بودند. بعد از خوش آمد گویی به بازیکنان تیم ملی در استادیوم قاضی، هواداران فوتبال به استادیوم فدراسیون فوتبال برای تماشای بازی تیم های عقابان هندوکش و د آباسین سپی رفتند.

نماینده مرکز افغانستان، عقابان هندو کش با اعتماد به نفس خاصی از برد دو بر یک خود که شش روز قبل در مقابل تیم د میوند اتلان به دست آورده بودند، بازی را شروع کردند. اما تیم جنوب شرقی، د آباسین سپی با سرمربی گری احسان الله شیرزاد که سرمربی تیم زیر ۱۹ سال است از لحاظ استراحت در وضعیت بهتری بود.  آنها تیم میوند را دو هفته پیش با نتیجه دو بر صفر شکست داده بود.

نیم ساعت اول بازی به آرامی گذشت بجزضربه آزاد تیم د آبا سین سپی که توسط مدافع این تیم عصمت الله علی زاده شماره ۵ زده شد و به تیرک افقی اصابت کرد. حادثه دیگر ضربه سری بود که مهاجم تیم عقابان ، انور اکبری شماره ۱۱ زد و تبدیل به گل نشد. هر دو تیم قادر به خلق لحظات خطرناک نبودند.
برنده بازی امروز جایگاه خود را در دوره نیمه نهایی ثابت خواهد کرد.

در دقیقه ۳۴  بازیکن شماره ۱۸ تیم عقابان، فردین حکیمی روح تازه ای در تیم خود دمید. وی در فاصله ۱۶ متری در سمت راست ، حکیمی توپ را با پای راست خود شلیک می کند که دروازه بشیر درمان دروازه بان تیم د آبا سین را گشود. حکیمی برای جشن گل خود در آغوش سرمربی خود جا گرفت.

درمان دوباره مجبور شد که توپ را از دروازه خود بیرون بیارد. عقابان هندوکش توپ را با حرکت تیمی تا خط نهایی پیش برده و پاس رو به عقب در نقطه پنالتی توپ پیش پای امید عظیمی شماره ۴ رسید. وی هم با خونسردی توپ را روانه سمت چپ دروازه کرد.
برای کامل کردن بازی در نیمه اول بازیکن تیم عقابان ، اکبری در دقیقه ۴۲ با یک حرکت بدون توپ صاحب توپ شد و با یک شلیک توپ را به نیمه سمت چپ دروازه فرستاد. دست درمان به توپ خورد اما ضربه به اندازه کافی سنگین بود. این گل اکبری تیمش را در نیمه اول سه برصفر پیش انداخت.

با مدیریت خوب کاپیتان شماره ۵ تیم عقابان فرهاد پکتیاول، دفاع خوبی را مقابل حمله مستقیم تیم د آباسین سپی انجام داد. همانند نیمه اول حدود نیم ساعت طول کشید که تیم عقابان به گل برسد. بازیکن تعویضی عقابان،  اسماعیل سالنگی شماره ۱۹ در یک حمله در دقیقه ۷۵ به گل رسید، سه دقیقه بعد دفاع این تیم محمد افشار شماره ۱۴ گل پنجم را در یک مصاف تک به تک با درمان زد.

در دقیقه ۸۶ بازیکن مهاجم شماره ۱۱ تیم د آبا سین سپی، حشمت الله غزنوی با یک ضربه پنالتی یکی از گلهای خورده را جواب داد و بازی با یک نتیجه متقاعده کننده ۵ بر ۱ به سود عقابان هندوکش پایان یافت.
هر دو تیم هنوز بازیشان با تیم شاهین آسمایی کابل که در آن چهار بازیکن تیم ملی  بازی می کند، مانده است. بدون در نظر داشت بازی اول عقابان این تیم در مرحله نیمه نهایی حضور خود را ثابت کرده است. از طرف دیگر تیم د آبا سین سپی ،باید بازی آخر خود را ببرد تا شانس ادامه حضور را در لیگ برترداشته باشد.

شما می توانید ویدیوی کامل بازی را در اینجا مشاهده کنید:

به اشتراک بگذارید