وبسایت رسمی لیگ برتر افغانستان

وبسایت رسمی لیگ برتر افغانستان

 
   

لیگ برتر افغانستان، روشن (RAPL)، طرح دومین فصل لیگ برتر افغانستان، روشن

۲ جوزا, ۱۳۹۲

ثور – میزان ۱۳۹۲

برنامه دومین فصل لیگ برتر افغانستان، روشن:

اولین فصل لیگ برتر فوتبال افغانستان،روشن (RAPL ) در ۹ جولای سال ۲۰۱۲ رسماٌ به ابتکار فدراسیون فوتبال افغانستان (AFF ) و گروپ کمپنی موبی راه اندازی شد. فدراسیون فوتبال افغانستان و موبی این اهداف مهم را در ارتباط به بر گزاری لیگ در نظر دارند.

۱.    ارتقاء و رشد همیشگی ورزش فوتبال در سراسر کشور
۲.    تقویت اتحاد ملی و همزیستی مسالمت آمیز در بین همه اقشار جامعه مخصوصاٌ جوانان

این لیگ از طرف فدارسیون بین المللی فوتبال ( فیفا ) و کنفدراسیون فوتبال آسیا حمایت می شود. همه قوانین و مقررات بر مطابق قوانین فدارسیون بین المللی فوتبال و کنفدراسیون فوتبال آسیا می باشد.

بر گزاری دور اول لیگ افغانستان روشن سال۱۳۹۱ دور ازتعصبات قومی ، زبانی ، منطقوی و مذهبی صورت گرفت و مهم ترین رویداد افغانستانرا تا اکنون رقم زده است.

 همه مسابقات اولین دوره لیگ برتر به طور زنده از تلویزیون طلوع ، لمر، رادیوی آرمان اف ام و آراکوزیا اف ام، سایت یوتیوپ، تلویزیون کیبلی، و با پوشش دسترسی در صفحه www.afghanpremierleague.com پخش شد.

مبتکرین لیگ برتر افغانستان متعهد به استفاده از تجارب و موفقیتهای بدست آمده از اولین فصل RAPL برای فصل دوم لیگ برتر افغانستان روشنهستند. فصل دوم در ۳۱ اسد سال ۱۳۹۲آغاز می شود که انتظار می رود برای همه افغانها چه در داخل و خارج کشور موفقیت و هیجان بیشتری را در بر داشته باشد. یک طرح جدید برای مسابقات فصل دوم در نظر گرفته شده است کهشامل سه مرحله زیر می باشد:

۱.    تورنمنت های منطقوی
۲.    مسابقات در طول ماه مبارک رمضان
۳.    دور دوم لیگ برتر ۱۳۹۲

۱. تورنمنتهای منطقوی:

 با در نظر داشت موفقیتها و تجارب به دست آمده از دور اول، ما دسترسی و رجوع  خود را به ولایات برای  لیگ برتر افغانستان سال ۱۳۹۲ با شروع مرحله انتخاب تیمها از طریق برگزاری تورنمنتهای منطقوی در سرتاسر افغانستان بیشتر خواهیم کرد. ۸ تورنمنت منطقوی در طول ماهای جوزا و سرطان ۱۳۹۲ با اشتراک ۴-۶ تیم از ولایات مختلف برگزار می شود. قابل تذکر است که یک تیم از مهاجرین افغان در ایران و یک تیم از مهاجرین افغان در پاکستان به ترتیب در تورنمنت های منطقوی مرکز وشرق شرکت خواهند کرد.

این امر سبب می شود که شانس بازی در لیگ برتر افغانستان برای بازیکنان جوان مهاجر افغانی فراهم شود.

لیست ۲۶ نفره بازیکنان در طول برنامه های میدان سبز در ماه رمضان به یک لیست نهایی ۱۸ نفره تبدیل می شود.

بعلاوه فعالیتهای جانبی ی مثل " کلینیک فوتبال" و " کتابچه خاطرات "  برای بازیکنان شناخته شده RAPL در نظر گرفته شده است. این برنامه ها در طول هر تورنمنت منطقه ای اجرا می شود.

۲. مسابقات در ماه مبارک رمضان

به منظور کاهش تعداد بازیکنان از ۲۶ به ۱۸ نفر پروسه شفاف ذیل در نظر گرفته شده است.

الف. مربی و سر مربی هر تیم لیست ۱۵ نفر از بهترین بازیکنان تیم خود را از بین ۲۶ نفر در اول ماه رمضان اعلام می کند.

ب. در طول ماه مبارک رمضان ۱۵ بازیکن انتخاب شده با ۱۱ بازیکنی که در در خطر حذف شدن از لیست هستند ، یک مسابقه بین تیمی بر گزار می کنند.

در طول مرحله تورنمنت منطقوی ، در پایان هر برنامه هفتگی ما از بینندگان تلویزیونی خواسته می شود که به بهترین بازیکنان مورد نظر خود رای بدهند- نتیجه این رای گیری از سوی داوران وقتی که می خواهند لیست نهایی را درست کنند، در نظر گرفته می شود. این تصمیم توسط داوران ( سرمربیان خبره و شناخته شده AFF ) در پایان مسابقات بین تیمی برای انتخاب سه بهترین از بین یازده بازیکنی که در معرض خطر حذف از لیست هستند، گرفته می شود.  

 برنامه قرعه کشی برای مشخص کردن اینکه کدام تیم ها در کدام گروها قرار می گیرند در تعطیلات عید انجام می شود، در حالیکه برنامه میز گرد در باره هر گروه به فاصله کوتاهی بعد از عید نشان داده می شود.

 ۳. دور دوم لیگ برتر

فصل دوم لیگ برتر افغانستان در ۳۱ اسد ۱۳۹۲ طی یک مراسم بزرگ در استدیوم فدراسیون فوتبال افغانستان افتتاح می شود. برای نشان دادن گروه RAPL و برنامه قرعه کشی یک برنامه خاص که در طول عید پخش خواهد شد. دو برنامه دیگر هم برای معرفی تیم ها ، مربی ها و سرمربیان در نظر گرفته شده است.

مرحله گروهی تورنمنت:

 برنامه شرح داده شده برای افتتاح RAPL ۲۰۱۳ در آغاز اگوست ۲۰۱۳ در دسترس خواهد بود. مرحله گروهی تورنمنت در روز پنج شنبه ۳۱ اسد آغاز شده و تا روز جمعه ۵ میزان سال ۱۳۹۲ ادامه خواهد یافت و در کل ۶ هفته دوام می یابد.

مرحله نیمه نهایی:

مرحله نیمه نهایی در ۱۱ میزان سال ۱۳۹۲ (روز پنج شنبه) شروع شده و تا ۱۵ میزان۱۳۹۲ ادامه خواهد یافت. هر تیم دو بار بازی خواهد کرد. دو تیمی که امتیازات و گل زده بیشتری داشته باشند به مرحله فینال راه پیدا خواهند کرد.

فینال:

مرحله فینال لیگ برتر افغانستان در ۱۹ میزان ۱۳۹۲ برگزار خواهد شد. برنامه های سرگم کننده خاصی از قبیل فوتبال روستا، موسیقی و سیرک برای فینال در نظر گرفته شده است، بعلاوه بازی دوستانه فوتبال زنان هم در دستور جلسه می باشد.

برای همه برنامه ها و رویدادهای متذکره کنفرانس های مطبوعاتی برای همه رسانه های داخلی و بین المللی در نظر گرفته شده است. همچنین طلوع نیوز روزانه درباره  لیگ برتر افغانستان روشن گزارش خواهد داد.

معلومات تازه در مورد لیگ برتر افغانستان در وب سایت رسمی www.afghanpremierleague.com RAPL به همراه چند سایت رسانه ای اجتماعی از قبیل فیس بوک، تویتر، و یوتیوب در دسترس می باشد.


به اشتراک بگذارید