وبسایت رسمی لیگ برتر افغانستان

وبسایت رسمی لیگ برتر افغانستان

Secondary menu

 
   

مرحلۀ نیمه‌ نهایی 1396: شاهین آسمایی در برابر سیمرغ البرز

۲۰ میزان, ۱۳۹۶

شاهین آسمایی، برندۀ عنوان قهرمانی فصل پنجم لیگ برتر افغانستان در نخستین رقابت مرحلۀ نیمه‌نهایی فصل ششم در برابر تیم سیمرغ البرز، برندۀ مقام سوم فصل پنجم بازی می‌کند. این مسابقۀ دوسو میان دو تیم حریف امروز ۲۰ میزان ۱۳۹۶ رأس ساعت ۰۵:۳۰ بعد از ظهر در فدراسیون فوتبال افغانستان راه‌اندازی می‌شود. 

به صورت پی‌هم، شاهین آسمایی برای سال دوم در مرحلۀ نیمه‌نهایی به مصاف سیمرغ البرز می‌رود. سال گذشته، شاهین حریف خود را با نتیجۀ قابل ملاحظۀ ۱۰ – ۳ از پیش رو برداشت. 

اینک برای نخستین بار در تاریخ فوتبال افغانستان، مسابقات لیگ برتر در شب برگزار می‌گردد. نورافکن‌هایی که تازه در استیدیوم نصب شده اند، زمینۀ تماشای فوتبال را برای علاقه‌مندان بیشتر فراهم نموده؛ از آنجایی که بیشتر علاقه‎مندان فوتبال در جریان روز مصروف کارهای خانه و دفتر می‌باشند، اکنون می‌توانند مسابقات لیگ برتر را در جریان ساعت‌های نخست شب تماشا کنند. 

ضیاء آریا، معاون کمیشنر لیگ برتر افغانستان گفت: "لیگ برتر در انکشاف فوتبال افغانستان نقش بسیار عمده ادا کرده. لیگ در ایجاد ساختن وحدت ملی سهم به‌سزایی ادا کرده. ایشان افزودند: "در کنار سایر دستاوردها، اکنون برای نخستین بار در افغانستان، مسابقات فصل ششم لیگ برتر در جریان شب برگزار می‌شود. حالا مسابقات ساعت ۰۵:۳۰ بعد از ظهر آغاز و ۰۸:۰۰ شب به پایان می‌رسند." 

شاهین آسمایی از گروه "الف" با شش امتیاز در صدر جدول گروه قرار گرفت و به مرحلۀ نیمه‌نهایی راه یافت. شاهین در مرحلۀ گروهی با نتیجۀ ۴ – ۳ و به تعقیب آن با نتیجۀ ۲ – ۰ از سد د سپین‌غر بازان و موج‌های آمو گذشت اما باری با نتیجۀ ۰ – ۲ بازی را به تیم عقابان هندوکش واگذار کرد. 

مجتبی فیض، مربی تیم شاهین آسمایی گفت: "ما به توانایی‌های شاهین اطمینان داریم و مطمئن استیم که در هر دو مسابقۀ رفت و برگشت از سد حریف خود عبور می‌کند. بازیکنان ما در فصل جاری نیز به صورت کامل آماده و شایستۀ کسب عنوان قهرمانی می‌باشند."

در جهت دیگر، از گروه "ب" سیمرغ البرز، نمایندۀ زون شمال نیز با پنج امتیاز در مرحلۀ نیمه‌نهایی حضور یافت. این تیم با نتیجۀ ۱ – ۱ در برابر د میوند اتلان و طوفان هریرود ایستاد اما در بازی سوم با نتیجۀ ۰ – ۱ از سد د اباسین څپې گذشت. 

برای معلومات بیشتر در مورد مسابقات مرحلۀ نیمه‌نهایی، به ویب‌سایت لیگ برتر (www.afghanpremierleague.com) مراجعه کنید. لحظات برتر و کلیپ‌های مکمل این مسابقات را می‌توانید از طریق صفحۀ یوتیوب لیگ برتر (www.youtube.com/afghanpremierleague) تماشا کنید. برای تماشای عکس‌های تیم‌ها و بازیکنان مورد علاقۀ تان صفحۀ اینستاگرام لیگ برتر (Afghanpremierleague.official) را لایک کنید. 

 

به اشتراک بگذارید