وبسایت رسمی لیگ برتر افغانستان

وبسایت رسمی لیگ برتر افغانستان

Secondary menu

 
   

مروری بر لیگ برتر افغانستان روشن 1395

۱۲ عقرب, ۱۳۹۵

فصل پنجم لیگ برتر افغانستان روشن ۱۳۹۵ یک دوری دیگر از سلسله رویدادهای هیجان‌انگیز فوتبالی در افغانستان بود. این فصل با رقابت‌های دشوار هشت تیم که به نمایندگی از ۳۴ ولایت افغانستان اشتراک کرده بودند، ادامه یافت. بر اساس قرعه‌کشی، تیم‌های د سپین‌غر بازان، عقابان هندوکش، سیمرغ البرز، و موج‌های آمو در گروه "ب" در برابر هم قرار گرفتند. در حالی‌که، در گروه "الف" یا گروه مرگ، تیم‌های شاهین‌آسمایی، د میوند اتلان، طوفان هرویرود، و د اباسین څپې در برابر هم قرار داشتند. از این میان دو تیم برنده از هر دو گروه به مرحلۀ نیمه‌نهایی این رقابتها راه یافتند. 

سیمرغ البرز و موج‌های آمو از گروه "ب"، شاهین آسمایی و د میوند اتلان از گروه "الف"، تیم‌هایی بودند که به مرحلۀ نیمه‌نهایی رقابتهای سال ۱۳۹۵ راه یافتند. سیمرغ بازی رفت خود را با نتیجۀ ۸ – ۱ به شاهین آسمایی واگذار کرد، درحالی‌که، بازی بعدی را در خانۀ خود با نتیجۀ ۳ – ۲ به نفع خود به پایان رساند اما این یک پیروزی ناوقت و بی‌اهمیت بود. موج‌های آمو هر دو بازی مرحلۀ نیمه‌نهایی را به رقیب نیرومند خود (د میوند اتلان) واگذار کرد. در ادامه، موج‌های آمو و سیمرغ البرز برای کسب مقام سوم در برابر هم رقابت کردند در حالی‌که د میوند اتلان و شاهین‌آسمایی برای کسب مقام قهرمانی لیگ برتر افغانستان روشن ۱۳۹۵ در مقابل هم قرار گرفتند. 

سیمرغ البرز با پیروزی ۱ – ۰ در برابر موج‌های آمو، مقام سوم رقابت‌های لیگ برتر افغانستان ۱۳۹۵ را کسب کرد در حالی‌که موج‌های آمو در مقام چهارم قرار گرفت. 

در نهایت، تیم‌های د میوند اتلان و شاهین آسمایی در یک رقابت دشوار و نفس‌گیر، در بازی نهایی فصل پنجم لیگ برتر افغانستان روشن ۱۳۹۵ در برابر هم قرار گرفتند، در حالی که، اتلان نتوانست در این بازی از شکست با ۲ – ۱ در برابر حریف خود جلوگیری کند. با این شکست، تیم د میوند اتلان در مقام دوم و شاهین آسمایی، تیم محبوب پایتخت، با این پیروزی برای بار سوم اسم خود را در تاریخ رقابت‌های لیگ برتر افغانستان روشن به عنوان قهرمان ثبت کرد. 

جایزۀ بهترین بازیکن این تورنمنت به یارمحمد ذکرخیل بازیکن خط میانۀ د میوند اتلان اهدا گردید. به همین ترتیب، امرالدین شریفی، مهاجم شاهین آسمایی جایزۀ کفش طلایی لیگ برتر افغانستان روشن ۱۳۹۵ را به دست آورد. جایزۀ بازی جوانمردانه (منصفانه) فصل پنجم لیگ برتر افغانستان روشن به تیم طوفان هریرود اهدا گردید. 

حد اقل ۱۸/۶ میلیون بینندگان در داخل و خارج از کشور، از طریق صفحۀ یوتیوب لیگ برتر افغانستان رقابت‌ نهایی لیگ برتر افغانستان روشن ۱۳۹۵ را تماشا کردند. برعلاوه از این، بیشتر از ۷۰۰۰ تماشاگر برای تماشای این بازی به ورزشگاه فدراسیون فوتبال افغانستان آمدند. 

شما میتوانید لحظات جالب و دیدنی این مسابقات را از طریق چینل یوتیوب لیگ برتر افغانستن روشن (www.youtube.com/afghanpremierleague) تماشا کنید. برای معلومات بیشتر در مورد رویدادهای لیگ برتر افغانستان روشن ۱۳۹۵ شما میتوانید به ویب سایت (www.afghanpremierleague.com) مراجعه کنید. 

به اشتراک بگذارید