وبسایت رسمی لیگ برتر افغانستان

وبسایت رسمی لیگ برتر افغانستان

Secondary menu

 
   

مروری بر لیگ برتر افغانستان روشن 1395: « شاهین آسمایی »

۱ قوس, ۱۳۹۵

نماینده کابل، شاهین آسمایی، توانست با عمل‌کردِ چشممگیر خود در لیگ برتر افغانستان روشن ۱۳۹۵، برای چهارمین سال پیاپی به مرحله نیمه‌ نهایی این لیگ راه پیدا کند. مدافع عنوان قهرمانی ( ۲ بار) و نایب قهرمان لیگ برتر افغانستان روشن ۱۳۹۴، به امید کسب سومین عنوان قهرمانی خود در تاریخ لیگ برتر افغانستان روشن، در نقش یکی از مدعیان اصلی ظاهر شد. شاهین یکی از تیم‌ های قوی و شناخته شده لیگ برتر افغانستان روشن بوده و هواداران زیادی علاقه‌مند این تیم هستند 

شاهین آسمایی فصل پنجم را با تغییرات زیادی در ترکیب خود آغاز کرد؛ طوری‌‎ که نماینده پایتخت نسبت به سال گذشته شاهد یک تغییر ۷۵ درصدی بود. بیشتر بازیکنان شاهین، اخیرن به ترکیب این تیم ملحق شده بودند. به نظر میرسید که این تیم با ترکیبی از بازیکنان مهار‌نشدنی برای این آوردگاه  به خوبی آماده شده بود. از چهره‌های عمده این تیم می‌توان به نام‌های چون امرالدین شریفی، سمیع‌الله محمدی، سید محمد هاشمی، سید ناصر حسینی، جمیل ناصری، و روهیت سمندری اشاره کرد. امرالدین شریفی با افتخار توانست جایزه کفش طلایی لیگ برتر افغانستان روشن ۱۳۹۵ را از آن خود کند.

قریب به اکثر هواداران این تیم، انتظار داشتند که شاهین با برنده شدن در مقابل حریف قدرت‌مندی به نام طوفان هریرود، در اولین بازی مرحله گروهی بدرخشد. اما به طور غیر ‌قابل باوری این انتظار عملی نشد و شاهین با نتیجه ۰-۲ این مسابقه را واگذار کرد. این شکست زود‌هنگام، موفقیت و عمل‌کردِ شاهین را در تورنمنت ۱۳۹۵ زیر سوال برد اما طلایی‌پوشان در ادامه مسیر خود در مرحله گروهی توانستند با شکست داباسین څپې و د‌میوند اتلان و کسب ۶  امتیاز به مرحله نیمه‌نهایی صعود کنند. در این مرحله، شاهین توانست  سیمرغ البرز را در مجموع با نتیجه ۱۰-۳  از پیش رو بردارد.

در مسابقه نهایی لیگ برتر افغانستان روشن ۱۳۹۵، حریف شاهین آسمایی، تیم د‌میوند اتلان بود؛  این بازی یکی از نفس‌گیرترین مسابقات هر دو تیم بود. در نیمه اول، هر دو تیم نتوانستند موقعیت‌های خطرناکی را روی دروازه هم‌دیگر ایجاد کنند اما در نیمه دوم، امرالدین شریفی با ۲ گولی که به ثمر رساند، شاهین را پیش انداخت. سرانجام، بازی نهایی با برتری ۲-۱ به نفع شاهین به پایان رسید.

با این برد، شاهین توانست برای سومین بار، جام قهرمانی لیگ برتر افغانستان روشن را به خانه ببرد.

 

به اشتراک بگذارید