وبسایت رسمی لیگ برتر افغانستان

وبسایت رسمی لیگ برتر افغانستان

Secondary menu

 
   

نبرد شاهین آسمایی و عقابان هندوکش به تساوی یک بر یک انجامید

۲ میزان, ۱۳۹۲

در یک استادیوم تقریبا خالی از تماشاگر و بدون دوربین های تلویزیونی،  شاهین در مقابل عقابان برای دومین بار در این فصل رودرروی هم قرار گرفتند در حالی که این بازی اولین رقابت رسمی این دو تیم در این دوره محسوب می شود. بازی اول این دو تیم ۳ بر۱ به نفع تیم شاهین تمام شده بود اما بخاطر حضور بازیکنان غیر مجاز در مسابقه، نتیجه بازی ملغی شد و در عوض نتیجه به دست آمده در این بازی برای هر دو تیم در نظر گرفته می شود.

عقابان در حالی این بازی را شروع کرد که در صدرگروه ب قرار داشت و دو بازی گذشته خود را هم برده بود.  بخاطر تفاضل گل خوب، این تیم حضور خود را در مرحله نیمه نهایی مسجل کرد. از طرف دیگر  یک بازی دیگر تیم شاهین مانده است. آنها بهر حال به یک برد در بازی امروز یا جمعه در مقابل د آباسین سپی نیاز داشتند. 

نیمه اول با یک بازی نا امید کننده از سوی تیم عقابان، صدر نشین گروه ب شروع شد. دروازه بان این تیم، ویس نوری برای برداشتن یک توپ سرگردان که به آرامی به محوطه او می آمد ، تعلل به خرج داد، در همین لحظه مهاجم شاهین حشمت الله بارکزی با یک حرکت سریع توپ را از دستان نوری دزدید. باز کردن یک دروازه خالی دیگر برای وی مشکل نبود و تیم اش را در دقیقه ۳ بازی ۱ بر ۰ پیش انداخت. 

 اما عقابان بخوبی عکس العمل نشان دادند. در دقیقه ۱۶ تیم نماینده مرکز افغانستان صاحب یک ضربه آزاد در نزدیک پرچم کرنر سمت راست شد. ضربه آزاد زن تیم عقابان، انور کریمی با ارسال یک توپ غلتان در محوطه خطر دیوار دفاعی تیم شاهین را فریب داد. این توپ را بازیکن خط میانی عقابان، مبین رسولی با یک ضرب به درون دروازه شاهین فرستاد.  

در ادامه دقایق باقی مانده از نیمه اول شاهین فرصتهای بیشتری داشت اما خط دفاعی مستحکم تیم عقابان به رهبری کاپیتان فرهاد اجازه  تمام کردن کار را به آنها نمی داد. بازی در نیمه اول با همان نتیجه ۱ بر۱ به پایان رسید. 

بازی در نیمه دوم با حملات پراکنده شاهین شروع شد که زیاد خطرناک نبود.  بارکزی در دقیقه ۶۰ یک ضربه آزاد را از فاصله ۲۰ متری شلیک کرد که از بالای تیرک عبور کرد و یک دقیقه بعد شوت وی توسط دروازه بان جایگزین تیم عقابان، علی لعلی دفع شد. بارکزی با یک ارسال ۳۰ متری از نیمه زمین ، امیرالدین شریفی را در دقیقه ۷۰صاحب توپ کرد که بلافاصله لعلی این توپ را هم دفع کرد. تا آخر بازی، توپ بیشتر در زمین عقابان بود. 

مهاجم تند و تیز عقابان، اسماعیل سالنگی در دقیقه ۸۱ صاحب یک فرصت شد. بعد از این مدافع مرکزی شاهین پاس بدی را داد، بازیکن عقابان این توپ را دزدید و اسماعیل را با یک پاس خوب صاحب توپ کرد. اسماعیل هم با یک شوت زمینی سمت چپ دروازه یوسف زی را نشانه گرفت اما وی به موقع جلوی توپ را گرفت.   

و بازی خوب خط دفاعی تیم عقابان بازی با نتیجه ۱ بر۱ مساوی به پایان رسید. حضور تیم عقابان هندوکش در مرحله نیمه نهایی محرز شده اشت در حالیکه شاهین آسمایی به یک برد یا مساوی در مقابل تیم جنوب شرقی د آباسین سپی نیاز دارد تا به مرحله بعد صعود کند.

به اشتراک بگذارید