وبسایت رسمی لیگ برتر افغانستان

وبسایت رسمی لیگ برتر افغانستان

Secondary menu

 
   

پیتر شگرت؛ میخواهم هر بازی را برنده شوم

۷ جدی, ۱۳۹۴

مصاحبه اختصاصی با آقای پیتر شگرت مربی تیم ملی فوتبال افغانستان

سوال: آقای شگرت، شما در مورد اشتراک افغانستان در مسابقات فوتبال جنوب آسیا چی فکر می کنید؟
جواب: از همه اولتر می خواهیم بهترین بازی ها را برای تماشاچیان و علاقه مندان خود به نمایش بگذاریم. اگر بتوانیم برای بار دوم نیز این جام را به خانه ببریم، مایه افتخار همه خواهد بود.

سوال: این بار متفاوت تر از تورنمنت های گذشته، از تیم شما توقعات علاقه مندان بسیار بالا است، این چه تاثیری بالای بازی شما خواهد داشت؟
جواب: برای من بی تفاوت است. وقتی در اروپا به حیث مربی ایفای وظیفه می کردم، بسیاری وقت ها از تیم ما توقعات علاقه مندان زیاد می بود. از این رو خوب میدانم که چطور در این شرایط وظیفه ام را انجام دهم. باید به خود اعتماد به نفس داشته باشید اما در عین زمان نباید آنقدر گردن افزایی کنید. چیزیکه چهار سال پیش اتفاق افتاد مربوط همان وقت بود، حالا باید دوباره از صفر شروع کنیم.

سوال: منحیث تیم محبوب برای کسب عنوان قهرمانی، آیا تحت فشار اضافی قرار ندارید؟
جواب: من تمام فشار را بالای خودم میگیرم تا بازیکنان بتوانند آزادانه بازی کنند زیرا می خواهم هر بار و در هر دیدار برنده شویم.

سوال: بازیکنان کلیدی شما در این دور مسابقات کی ها هستند؟
جواب: فکر میکنم کاپیتان ما فیصل و دفاع ضلع چپ ما حسن امین از بهترین های ما هستند اما در حال حاضر ما ۲۰ بازیکن کلیدی را در ترکیب خود داریم.

سوال: از جمله بازیکنان جوان که این بار همرای تیم ملی بازی می کنند، بالای کی ها زیاد حساب می کنید؟
جواب: سید محمد که از داخل افغانستان به تازهگی به تیم ملی راه یافته است دارای استعداد خوبی است و در سال های آینده میتوان بالای وی حساب کرد. همچنان بازیکنان جوانی که از کشور های اروپایی به تیم ملی دعوت شده اند خوب بازی می کنند و این چیزی است که برای مردم افغانستان اهمیت دارد.

سوال: در مورد بازیکنانی که از اروپا دعوت شده اند و تاثیر آنها بالای بازی های تیم ملی فوتبال افغانستان برای ما بگویید؟
آمدن این بازیکنان تاثیر زیادی بالای این تیم دارد. شرایط برای ما سخت است. اما برای من، همه آنها افغان هستند. بازیکنانی که از اروپا دعوت شده اند نیز تحت فشار زیادی قرار دارند. آنها استعداد و تجربه بازی های خوب را دارند و امیدوار هستم یکی از بازیکنان کلیدی که در پایان تورنمنت همه از او خواهند گفت، یوسف شیردل باشد.

سوال: علاقه مندان تیم افغانستان از طریق رسانه های دیجیتیلی تیم خود را همواره حمایت می کنند، پیام شما برای آنها چیست؟
جواب: من از آنها برای حمایت های ایشان سپاس گذارم. آنها در افغانستان به من خوش آمدید گفتند. در شرایطی که فعلاً در افغانستان حاکم است، مهمترین چیز همانا "امید" است. امید دوباره به افغانستان برگشته است!

به اشتراک بگذارید