وبسایت رسمی لیگ برتر افغانستان

وبسایت رسمی لیگ برتر افغانستان

Secondary menu

 
   

کلینیک های مکاتب

۱۴ ثور, ۱۳۹۳

مسابقات منطقه ای لیگ برتر افغانستان روشن برای فصل ۲۰۱۴ به تاریخ بیست و یکم اپریل در کابل آغاز گردید. بر اساس موفقیت های سال گذشته، تعداد کلینیک های مکاتب در هر مسابقه ی منطقه ی از دو به چهار افزایش یافته است. کلینیک ها مطابق کمک و همکاری  نزدیک وزارت معارف و فدراسیون فوتبال افغانستان برگذار و تاسیس گردید . کلینیک ها در کابل در چهار مکتب ذیل تاسیس گردیده:

  • شهید عبدالرحیم
  • سید جمالدین افغانی
  • لیسه عبدالحی
  • لیسه مریم

از میان مکاتب اشتراک کننده صدها طفل در هر کلینیک شرکت کردند. از کلینک ها به منظور ترویج  پیام صلح، وحدت ملی و زندگی عاری از مواد مخدر استفاده صورت میگرفت .فدراسیون فوتبال افغانستان هم با فرستادن بازیکنان و کارمندان رسمی لیگ برتر افغانستان روشن و همچنان تیم ملی دراین کلینک ها اشتراک کردند. بازیکنان و کارمندان در حالیکه مهارت ها و تخنیک های فوتبالی خود را به نمایش میگذاشتند، با اطفال در مورد اهمیت صلح، وحدت و روش زندگی عاری از مواد مخدر نیز صحبت کردند.

ما همچنان برای صدها اطفال پیراهن و توپ فوتبال توزیع کردیم. لباس ها نشانگر پیام صلح، وحدت ملی و زندگی عاری از مواد مخدر بودند. بر علاوه، "برنامه کمک های غیر نظامی افغان" زیر چتر "آسایش  و پیشرفت بین الملی" صدها توپ فوتبال را برای هر کلینیک توزیع نمود. این ها توپهایی بودند با طرح و دیزاین خاص، پایدار و بادوام توسط پروژه ی فوتبال جهان واحد (http://www.oneworldfutbol.com)  که در نامناسب ترین محیط ها هم دوام خود را از دست نمیدهد. این پروژه در کشورهای توسعه نیافته و جوامع عقب مانده رو به توسعه اجتماعی اجرا گردیده است.

کلینیک های مکاتب بسیار خوب مورد استقبال شاگردان قرار گرفت و کارمندان نقش بزرگی را در ترویج پیام های مثبت صلح، وحدت ملی و زندگی عاری از مواد مخدر در بین جوانان و نسل آینده ی کشور در یک محیط پربار و موثر ایفا نموده است. کلینیک های مکاتب در برنامه هفته وار یک ساعته میدان سبز از تلوزیون طلوع نشر گردید.

به اشتراک بگذارید